ריקודים עם רובים ובקבוקי תבערה: סרטון חתונה של פעילי ימין מעורר סערה

    איתי גדסי 5 Comment on ריקודים עם רובים ובקבוקי תבערה: סרטון חתונה של פעילי ימין מעורר סערה
    10:34
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on אבי מעוז: "אנחנו לא המדינה ה-51 של ארה"ב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תיעוד מחתונה שנחוגה בחוגי הימין הקיצוני מעוררת סערה. בסרטון מהאירוע שנחשף בערוץ 10, נצפים הרוקדים כשהם מניפים רובים, סכינים ובקבוקי תבערה. בשפל האירוע, ננעצה אחת הסכינים בתמונתו של עלי דוואבשה, הפעוט שנרצח בהצתת ביתו.

    החוגגים מנצלים את ריקודי החתונה כדי להביע מה שנדמה כשמחה מופגנת על פיגוע ההצתה בכפר דומא, בשלל תנועות ואקטים שמרמזים באופן בוטה על אהדה לאלימות נגד ערבים.

    לאחר החתונה שנערכה בשבוע שעבר, המשטרה והשב"כ החרימו את התיעוד ופתחו בחקירה. בין היתר יחקרו מי העביר רובים צה"ליים ואקדחים ברישיון לידי ילדים.

    פרסום התיעוד עורר כצפוי גל מחאות. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו הגיב בחריפות להסרטה וציין: "מעשים שכאלו הם אינם דרך היהדות. זו התנכרות והתנערות מערכי העם היהודי, מתורת ישראל ומייחודיותו של העם היהודי. על ההורים והמחנכים לקחת על עצמם את המשימה, יחד עם גורמי החוק, לעשות הכל למנוע הזדהות כה מחרידה עם מעשי טרור ורצח מחרידים שכאלו".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' הביע אף הוא "שאט נפש. האידיאולוגיה הרעה של תג מחיר אינה דרכה של הציונות הדתית, נקודה. מי שלא מבין זאת שייצפה בסרטון שהוצג היום בערוץ 10. הריקוד ההזוי עם תמונתו של תינוק שנרצח בשנתו מייצג אידיאולוגיה מסוכנת ואיבוד צלם אנוש. עלינו להוקיע באופן החריף ביותר את האידיאולוגיה וההתנהגות הזו ולהבהיר שהיא לא חלק מההתיישבות, לא חלק מהציונות הדתית ולא חלק מגבולות השיח הדמוקרטי הלגיטימי במדינת ישראל".

    השר אורי אריאל אמר כי התיעוד "מזעזע ואסור להשלים עם פעילותן של קבוצות קיצוניות שמתלדקות שנאה. חשוב שהמשטרה תחקור את האירוע ותבדוק אחר כך עם הפרקליטות האם יש בסיס להעמדה לדין. החברה הישראלית צריכה להוקיע מתוכה התנהגות שכזו".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      העיקר שיהיה הרבה מזל טוב לחתונה.
      השאר באמת לא חשוב.
      כל המקטרגים פשוט מקנאים שלא הזמינו אותם.

    2. 3

      מי יודע אולי עוד כמה שנים נגלה שהשב"כ שתלו כמה "משפיעים" בתוך קבוצת משוגעים.

    3. 2

      חחחחח ????????????אהבתי מה שעמוס כתב. מזדהה איתך